Start arrow Instrukcja
Instrukcja | Drukuj |  E-mail
�roda, 12 maja 2004

Po co się rejestrować?

Zarejestrowany  użytkownik  może  współuczestniczyć w tworzeniu witryny. Następuje  to  przez wysyłanie do niej wiadomości lub artykułów. Służą do    tego   specjalne   formularze.   Nadesłane   materiały   podlegają zatwierdzeniu  przez  administratora  strony.  Dzięki  temu strony można uważać za redagowane.

Jak się zarejestrować?

Przez  kliknięcie  linka  w  module  LOGOWANIE "Nie masz konta? Załóż je sobie"
Instrukcja dla Edytorów
Portal Mediewistyka.net jest gminą samorządną i każdy z  autorów  dostaje  prawo  do  samodzielnej  edycji  swoich tekstów  bez  udziału  administratora.  Wymaga to uprzedniej rejestracji i nadania "użytkownikowi" rangi "editor".
 
Kto się zaloguje jako zarejestrowany użytkownik z nadaną rangą "editor" będzie inaczej widział teksty - przy każdym pojawi  się ikonka z ołówkiem (mysz czyta: edytuj) - kliknięcie na ikonkę w nagłówku danego tekstu (np. swojego biogramu), otwiera go do edycji.
 
Uwaga
:  jeśli  po otwarciu tekstu do edycji pojawiają  się  zamiast  polskich znaków kody windowsów, trzeba stronę odświeżyć (górne menu - guzik: dwie zielone zakręcone   strzałki).  Wolno  pracować  tylko  na polskich znakach.  Zapisanie  wersji  z  kodami  powoduje nieodwracalne utrwalenie takiej postaci tekstu. Potem trzeba ją albo zastąpić własnym nowym tekstem albo ręcznie zamieniać kody na polskie znaki.
 
Przy  wstawianiu  formatowań  należy  bardzo uważać, aby  zblokowanie nie  wykraczało  poza  tekst  -  tzn.  nie obejmowało  następnej  spacji,  a  w  żadnym  razie  nie wychodziło  do następnej pustej linijki, bo wtedy format przelewa się na następny akapit, lub całą resztę tekstu.

Po zakończeniu  pracy 
na tekście z polskimi znakami należy kliknąć  ikonę  "zapisz"  (ikona: dyskietka),  albo anulować pracę, jeśli  musimy przerwać.
 
Jeśli zakończymy pracę w inny sposób - tekst staje się niedostępny dla innych.
 

Jak dodawać wiadomości?
By  dodać  wiadomość,  trzeba  otrzymać od administratora status autora. Najlepiej  skontaktować  się  z  nim  przez  ten  formularz.  Będąc  już dopuszczonym  AUTOREM  klikamy w odpowiedni link menu użytkownika (Dodaj biliografięZaproponuj  newsa) i wpisujemy treść w okienko formularza. Należy   wybrać   konkretną   kategorię   wiadomości  (np.  bibliografia przedmiotowa).  Można  tekst dowolnie formatować za pomocą ikon edytora. Gdy  uznamy,  że  tekst  jest  gotowy, zatwierdzamy go wciśnięciem ikony zapisz  (prawy  górny  róg).  Do ramki formularza można wpuszczać gotowe teksty  napisane  w innym edytorze - i zachowują one formatowanie (także php i html).

Jeśli  masz  jeszcze  jakieś  pytania,  zadaj  je  przez ten formularz. Odpowiedź  zostanie zamieszczona w tym dokumencie, dzięki czemu poszerzy się instrukcja portalu.


Format wiadomości jest dowolny, z wyjątkiem tych przeznaczonych do kalendarza. Aby program mógł automatycznie włączyć nową wiadomość w porządku chronologicznym, powinna ona mieć format Rok-Miesiąc-Dzień1/DzieńOstatni.

Ostatnia aktualizacja ( wtorek, 13 czerwca 2006 )
Mambo is Free Software released under the GNU/GPL License.