Po co się rejestrować?
Zarejestrowany użytkownik może wspóÅ‚uczestniczyć w tworzeniu witryny. NastÄ™puje to przez wysyÅ‚anie do niej wiadomoÅ›ci lub artykuÅ‚ów. SÅ‚użą do tego specjalne formularze. NadesÅ‚ane materiaÅ‚y podlegajÄ… zatwierdzeniu przez administratora strony. DziÄ™ki temu strony można uważać za redagowane.
Jak się zarejestrować?
Przez kliknięcie linka w module LOGOWANIE "Nie masz konta?
ZaÅ‚óż je sobie"
Instrukcja dla Edytorów
Portal Mediewistyka.net jest gminÄ… samorzÄ…dnÄ… i każdy z autorów dostaje prawo do samodzielnej edycji swoich tekstów bez udziaÅ‚u administratora. Wymaga to uprzedniej rejestracji i nadania "użytkownikowi" rangi "editor".
Kto siÄ™ zaloguje jako zarejestrowany użytkownik z nadanÄ… rangÄ… "editor" bÄ™dzie inaczej widziaÅ‚ teksty - przy każdym pojawi siÄ™ ikonka z oÅ‚ówkiem (mysz czyta: edytuj) - klikniÄ™cie na ikonkÄ™ w nagÅ‚ówku danego tekstu (np. swojego biogramu), otwiera go do edycji.
Uwaga: jeÅ›li po otwarciu tekstu do edycji pojawiajÄ… siÄ™ zamiast polskich znaków kody windowsów, trzeba stronÄ™ odÅ›wieżyć (górne menu - guzik: dwie zielone zakrÄ™cone strzaÅ‚ki). Wolno pracować tylko na polskich znakach. Zapisanie wersji z kodami powoduje nieodwracalne utrwalenie takiej postaci tekstu. Potem trzeba jÄ… albo zastÄ…pić wÅ‚asnym nowym tekstem albo rÄ™cznie zamieniać kody na polskie znaki.
Przy wstawianiu formatowań należy bardzo uważać, aby zblokowanie nie wykraczało poza tekst - tzn. nie obejmowało następnej spacji, a w żadnym razie nie wychodziło do następnej pustej linijki, bo wtedy format przelewa się na następny akapit, lub całą resztę tekstu.
Po zakończeniu pracy na tekście z polskimi znakami należy kliknąć ikonę "zapisz" (ikona: dyskietka), albo anulować pracę, jeśli musimy przerwać.
JeÅ›li zakoÅ„czymy pracÄ™ w inny sposób - tekst staje siÄ™ niedostÄ™pny dla innych.
Jak dodawać wiadomości?
By dodać wiadomość, trzeba otrzymać od administratora status autora. Najlepiej skontaktować się z nim przez ten formularz. Będąc już dopuszczonym AUTOREM klikamy w odpowiedni link menu użytkownika
(Dodaj biliografiÄ™,
Zaproponuj newsa) i wpisujemy treść w okienko formularza. Należy wybrać konkretnÄ… kategoriÄ™ wiadomoÅ›ci (np. bibliografia przedmiotowa). Można tekst dowolnie formatować za pomocÄ… ikon edytora. Gdy uznamy, że tekst jest gotowy, zatwierdzamy go wciÅ›niÄ™ciem ikony zapisz (prawy górny róg). Do ramki formularza można wpuszczać gotowe teksty napisane w innym edytorze - i zachowujÄ… one formatowanie (także php i html).
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, zadaj je przez
ten formularz. Odpowiedź zostanie zamieszczona w tym dokumencie, dzięki czemu poszerzy się instrukcja portalu.
Format wiadomoÅ›ci jest dowolny, z wyjÄ…tkiem tych przeznaczonych do kalendarza. Aby program mógÅ‚ automatycznie wÅ‚Ä…czyć nowÄ… wiadomość w porzÄ…dku chronologicznym, powinna ona mieć format Rok-MiesiÄ…c-DzieÅ„1/DzieÅ„Ostatni.